Στη Νεοελληνική Γλώσσα της Α΄ Γυμνασίου η 3η
ενότητα έχει ως θέμα τον κόσμο της φύσης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε στην Α΄
τάξη του Γυμνασίου μας το κείμενο 13 της ενότητας αυτής. Πρόκειται για ένα
πολυτροπικό κείμενο, δημοσιευμένο σε περιοδικό, το οποίο αποτελεί σύντομο οδηγό
διακοπών για τη Μηλιά Χανιών. Στο πλαίσιο λοιπόν του μαθήματος και έχοντας ως
αφόρμηση το συγκεκριμένο κείμενο, σκεφτήκαμε να συντάξουν παρόμοιους
ταξιδιωτικούς οδηγούς, συντομότερους ή εκτενέστερους, για προορισμούς της
επιλογής τους, χωρισμένοι, κατά προτίμηση, σε ομάδες.
Ως υπεύθυνη καθηγήτρια του μαθήματος, άφησα ελεύθερους
τους μαθητές μου να επιλέξουν αν η παρουσίαση της εργασίας τους θα γινόταν σε power point,
πόστερ, κολλάζ ή με απλή γραπτή έκθεση στο τετράδιό τους. Προκειμένου να τους
βοηθήσω στην ολοκλήρωση του οδηγού, τους επεσήμανα ότι θα μπορούσε να
περιλαμβάνει τομείς όπως: α) Πώς να πάτε – απόσταση από μεγάλα αστικά κέντρα,
β) Τοπική ιστορία – Μυθολογία, γ) Αξιοθέατα – Δραστηριότητες, δ) Πού να μείνετε
– Πού να φάτε (κόστος), ε) Τοπικά προϊόντα – αγορές και στ) Χρήσιμα τηλέφωνα.
Θεωρώ ότι η πλειονότητα των εργασιών που πήρα από τα
παιδιά ήταν εξαιρετικά προσεγμένες και αξιόλογες, ακόμα και όταν χρησιμοποιούσαν
το χιούμορ στην παρουσίασή τους. Οι περισσότερες αναφέρονταν, όπως ήταν φυσικό,
σε περιοχές της Βοιωτίας, ενώ κάποιες άλλες σε τόπους που είχαν επισκεφτεί σε
περίοδο διακοπών. Εκτιμώντας λοιπόν τη θετική ανταπόκριση και την προσπάθεια
που κατέβαλαν αυτά τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου, θα ήθελα να μοιραστείτε μαζί μας
κάποιες από αυτές.
1. ΝΑΥΠΛΙΟ
2. ΘΗΒΑ
Η καθηγήτρια
Ελένη Κονταξή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου